måndag 3 oktober 2011

Svens Viking Pizza

Sen jag kom till Sydney så har jag hört talas om en viss pizzeria, nämnligen Svens Viking Pizza. Visst låter som ett lagom svenskt ställe? Stället drivs tydlingen av en svensk snubbe som heter Sven som gör svensk pizza. Och eftersom han är svensk så måste han vara viking också.
Så när Aemu på jobbet frågade mig om något svenskt matställe i Sydney så var det det enda stället förutom Ikea som jag kom på. Dock har jag inte varit där än (fy skam Annika) så ska göra mitt bästa för att ta mig dit i veckan, eller i nästa. För finns möjligheten till svensk pizza så måste man ju ta den. Dominos och Eagle Boys går helt inte att jämföra med riktig svensk pizza.
Grejen är den att när man inte utsätts för svenskheten dagligen så måste man skaffa sig lite svenskkänsla själv, där av Svenska kyrkan, Ikea och Svens Viking Pizza. Man är väl inte så galet översvensk hemma men här så är det svårt att låta bli. Det är hemlängtan helt enkelt.

Nu ska jag dock börja röra på mig innan jag somnar, är trött som en sten men i dag är Labour Day, som är en helgdag och därför får man typ dubbelt betalt på jobbet. Ska försöka jobba över lite ;)
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar