måndag 3 mars 2014

Loppisfynd

Igår var min far, syster, pojkvän och jag på loppmarknad i Knislinge. Typ en kvarts körning hemifrån N.Sandby, det vill säga inte så långt. Vi hade inga större förhoppningar men tyckte det kunde vara roligt, loppisar brukar vara det.
Efter ett varv i trängseln så hittade jag denna.


Blommigt är ju fint, och clutch-väskor är fint det med även om jag aldrig använder det.Så nog blev jag nöjd när jag upptäckte att det inte var en clutch bara, utan även ett smyckeskrin. (Smycken not included)



Alldeles, alldeles lagom.

Damen som sålde den berättade också efter betalningen att väskan har tillhört hennes mor, och modern är nu i 90 års åldern. Modern hade tydligen haft väskan i många många år och alltid förvarat sina smycken i den. Lite härlig trivia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar