torsdag 26 juni 2014

Mer batik

Jag tröttnar ju aldrig på att färga batik, vilket antagligen inte gått obemärkt förbi här i bloggen. Bara det faktum att jag har en etikett som heter batik liksom, säger ju allt.
Men nu var det ett tag sen sist, så häromkvällen så la jag beslag på några vänner och invigde dem i batikens förlovade land. 

Det gick sådär, som vanligt. Klänningen jag köpt enbart till att färga visade sig vara i polyester och omöjlig att färga med mina medel. Så den blev inget vidare. Sen lossnade snöret från det ena linnet jag färgade så att det bara blev enfärgat, dock nu orange istället för vitt. Och mitt blåa linne som jag försökte göra prickigt med hjälp av stearin ser mest fläckigt ut.  
Nåväl, friskt vågat halva vunnet, eller något. 

Idag försökte jag färga klänningen igen, tänkte att det kanske skulle gå om jag var envis. Dock hjälpte inte ens min envishet här. Men, eftersom jag redan var halvt övertygad om att det inte skulle gå så tog jag med det orangea, tidigare vita, linnet och färgade det också. För att inte gå tomhänt ur det hela. 
Och, om jag får säga det själv, så blev det riktigt bra. Döm själv!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar