söndag 17 augusti 2014

Inspiration!

För några år sedan så såg jag en ram någon gjort om till ett ställe att hänga sina örhängen och ville testa det själv. Det gick sådär men jag gillar fortfarande idén och visste att med rätt ram så skulle det bli riktigt snyggt! Så när jag hittade en glas-lös ram på Ballingslövs loppmarknad idag så testade jag igen, med den istället.


Så jag tog en rimligt snygg, enkel silverfärgad metallram som saknade glas. Inte så svårt att hitta helt enkelt ^^



Lossade baksidan, ritade av storleken på pappret jag valde (mest på grund av att allt mitt riktiga pysselmaterial finns i Malmö) och klippte ut det. Sen fäste jag det lite lätt på baksidan så att jag enkelt kan byta papper om jag vill ha en annan bakgrund.


Slog sedan ett snöre runt baksidan, som jag band fast med en enkel dubbelknut. Snöret fäste jag sedan med vanlig tejp, då ramen ändå var för liten för att hänga allt för stora och tunga saker i.
Dock så tejpade jag hyfsat noga då jag gillar det.


Sedan var det klart! Inte jättesvårt med andra ord.


Men otroligt snyggt, om jag får säga det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar