torsdag 6 februari 2014

En önskelista

Jag fyller, som bekant, år ganska så snart. Och eftersom jag tycker det är roligt att fylla år och att göra listor, så har jag gjort mig en önskelista, för att jag kan.

En Mumin-fiskars sax med Sniff på. 
Dock säger mor att saxar och knivar ska man inte ge bort i gåva för då klipper man av vänskapsbanden. Så får väl köpa den själv.


För att fortsätta på Muminspåret: muggar! Var inne på Kristallen idag och hittade dessa tre som jag blev förtjust i. Sedan tidigare har jag en med Muminmamma, en med Stinky, en med Lilla My och hennes familj och en med polismästaren. Men 4 muggar är ju inte särskilt mycket, så jag vill samla på mig fler.

Men det är konstigt, för jag var övertygad om att jag hade fler. 

Sedan skulle jag också vilja ha ett presentkort på Elgiganten, eftersom jag behöver köpa en hårfön, en micro och en dammsugare. Bra att ha. 

Även ett presentkort på IKEA hade suttit fint just nu, så jag kan köpa lite nya tyger och annat bra att ha. Här är ett tyg jag gillar, till exempel.

Något jag behöver är en ny ansiktskräm, då den jag hade tog slut. Vitamin E från The Body Shop är min favorit, den bara försvinner efter att du använt den så huden blir bara len och inte ett dugg fettig. Utmärkt om man ska ha på smink (vilket jag i och för sig inte har så ofta).

Så vill jag också ha mig en ny handväska. Det måste inte vara just en sådan här (även om det är väldigt, väldigt, väldigt stilig) utan det viktigaste är att den är snygg, funktionell och att jag får plats med min apstora plånbok i den utan problem.

Jag har ju en egentligen. Men den tänker jag mer på i imperfekt eftersom halva spännet på den numera saknas och väskan inte går att hålla stängd. Så egentligen vill jag få min gamla väska fixad, men går inte det så behöver jag ju en ny.


Det var nog det, en hyfsat utförlig, rimlig och överkomlig önskelista om jag får säga det själv. Och det får jag ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar