måndag 21 april 2014

Möblera mera.

Mina föräldrar, min bror och jag körde ner till Malmö idag, såhär efter påsk. Känns konstigt att inte ha varit här på en hel vecka!

Första anledningen för oss alla att köra ner var att jag behövde hjälp att fästa upp min gardinstång, då jag inte har någon större erfarenhet att använda en slagborr. Sedan skulle vi även forsla ner en soffa till mig och en bänk till Erik, så då var det lika bra att få allt överstökat.


Tydligen så gillar varken mynta eller Flitiga Lisor att bli övergivna i en hel vecka. Så de var både fullständigt stendöda. Jag blev lite besviken när jag såg det, såklart, mest för att det hade gått så bra fram tills nu. Dock så överlevde ju mina andra 3 blommor, så jag tänker säga att jag ligger plus än.

Mor och Erik tog det ganska så lugnt medans far borrade i väggen och jag fladdrade runder och "hjälpte" till.


Men här är min soffa helt enkelt. Den ingår egentligen i en soffgrupp med ytterligare en soffa, en tresits, och en fotölj, men jag tyckte att tvåsitsen räckte precis här. Far tyckte jag skulle ta allihopa, men han tramsar jämt om att vi barn ska tömma hela huset i Sandby av någon anledning. Hur som haver, jag har nu en orange soffa i sammet. Med en frans.


Slutligen, gardinerna jag köpt och som far hjälpte mig sätta upp. Inga överdrivna färger här, även om jag verkligen skulle gilla lila sammet eller något sådant. Dock har jag börjat tycka att det kanske räcker med färg här inne för tillfället. Fatta det om ni kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar