onsdag 23 februari 2011

Ready for takeoff?

Som Lovisa så fint sa det, nu ska Annika åka till Känguruland.
Rättare sagt fredagen den 25 februari kl 15:20 lyfter jag.
Det här är så galet att jag knappt kan sätta det i pränt.
Den 5e februari fick jag mitt första mejl från familjen Lane, och på dessa knappa 3 veckor har det hunnits med sjukt mycket.
Visum, biljetter, försäkring, nytt Visa-kort, ett Mastercard, intyg från Försäkringskassan, internationellt körkort, avslutat mobilabonnemanget, och detta är bara det viktigaste. Sen tillkommer ju allt man måste köpa och vad man ska packa.

Har börjat packa nu, verkar som om jag får en ganska lätt väska. Det som är lite vitsen med, vill ha så lätt bagage på vägen dit så att det för det första inte kostar en massa övervikt, och för det andra så att jag kan handla vad jag vill där nere. Ska försöka kassera en del av det jag tar med mig också, det mesta är kasserbart.

Men nu har jag inte tid att sitta här framför datorn längre, ska in till stan och anskaffa Australiensiska dollar och vaccinera mig. Känns bra att vaccinera sig 2 dagar innan takeoff, men bättre än att inte göra det alls, visst?

Au Revoir*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar