måndag 10 juni 2013

Helg i Mjölby

Det blev fredag, och där med helg. Fredagen började kanske inte så bra, med försovning, bortglömda arbetstider och matlådor som stannade i bilen när jag blev avsläppt. Men när jag väl tagit mig hem (tack vare skjuts av grannen Hanna) så skulle jag precis lika snabbt ge mig iväg igen. Tåget skulle gå 17:51 och då brukar jag gilla att typ sitta på det. 


Självklart var Mjölby målet, och i Mjölby blandade jag några drinkar. Började med ett par Mojitos. 
Efter att den första drinken försvann (allt för snabbt) så gjorde jag en Päronsplitt och en Tequila Sunrise.
Själv är jag ju inte så förtjust i Tequila, så den drinken fick Alex. 


Lördagens frukost intogs på balkongen, i solskenet. Har blivit ett nytt favoritställe, alldeles utmärkt ställe att sitta på.

Hemma hos Alex föräldrar så hade Thindra vattenkrig med alla, fast i den värmen så gjorde inte det så mycket. 


Sedan hade vi den utomordentliga turen att få beskåda en Epa-kortege som (långsamt) körde genom Mjölby centrum. Och Mjölby centrum är typ det som syns på bilden.


På kvällen sedan så hade Alex inflyttningsfest, något som blev riktigt trevligt, med ett helt gäng av hans kompisar.






Tummen upp på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar