söndag 28 juli 2013

Batik batik batik

Alex hade köpt sig några linnen så självklart var jag tvungen att färga om. Går ju inte att lämna kläder som de är!
 För första gången så provade jag på att göra en twisted batik, då man helt enkelt snurrar hela tyget och sen binder ihop det med gummiband. Och jag blev rent chockad över hur bra det blev! Trodde inte att originalfärgen skulle vara kvar så tydligt när jag färgade i maskin, dock blev det e väldigt fin snurr.

 Sedan så färgade jag om ett linne som jag redan färgat en gång tidigare, ett av mina. Var inte så nöjd med det innan, men nu fick jag nog till det. Om en tittar noga så ser man de ljusare linjerna från förra färgningen, samt de nya linjerna. Lagom.

Vi gjorde även vanlig knyt batik på ett linne, och det knöt Alex själv. Riktigt duktigt ^^
 Sedan gjorde vi 2 mer eller mindre likadana linnen, ett till oss var. Eller ja, jag gjorde. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men nu har jag provat i alla fall.


Såhär nöjd och glad vart Alex till slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar