tisdag 9 juli 2013

Bråvalla del 1

Så, vi drog till Bråvalla. Helt okej om man säger så. 

Alex och jag tåg tåget till Norrköping, eftersom man som festivalbesökare åkte gratis med Östgötatrafiken. Himla bra start på dagen tyckte vi, så gick och åt lunch på stan innan vi tog bussen ut till festivalområdet. 


Väl ute på Bråvalla så gick förbi stora scenen där Airbourne spelade, och helt enkelt såg oss omkring lite.


Där var ett grupp som ville att man skulle skriva ner drömmar en haft. En av mina favoriter var lätt denna, väldigt ärliga med Star Wars-tema.


Om en skrev ner sina drömmar så fick denne en glasspinne i utbyte. Väldigt bra deal tycker jag.
Och jag var inte den enda, dessa melonprydda damer verkade också de gilla dealen.


Efter vår rundtur så gick vi och satte oss på marken i tältet som huserade vita scenen, i väntan på Icona Pop.


Fast eftersom det ganska snart började spöregna så fick vi ett ganska rejält sällskap.


Dock märkes inte regnet när väl showen drog igång.


Och en sån show! Tjejerna vet vad de sysslar med!


För övrigt så var det en, i allmänhet, väldigt intressant publik.


Efter Icona Pop så sprang jag bort till Hangaren för att se Gardell medans Alex gick bort till Blåa för att se Ghost. En fick så smått tränga sig för att kunna se något, men när man är ensam och ler ganska rejält så brukar det gå utan större problem.


Sen så är ju för övrigt Gardell som vanligt en väldigt karismatisk och rolig uppenbarelse, denna dagen var inget undantag.


Gardell stod inte på scen lika länge som Ghost, dessutom så började de efter honom, så därför var deras konsert fortfarande i full gång när jag lämnade hangaren. Så jag passade på att se mig omkring lite till på området.


Senare fick vi syn på denna junkyardmärkta glassbil. Och tur var väl det, för när vi kom fram så blev vi bjudna på glass!


En skulle kunna kalla festivalområdet lite halvlerigt, och då skulle en också ljuga. Där var så blött och halt att det var ett under att enbart våra skor var skitiga när vi kom hem.


Efter Ghost på Blåa så var det dags för In Flames, och där man man ju också snacka show!


En eloge till In Flames fans för övrigt, de var minst sagt outtröttliga.


Att det sen regnade på en lite, det var ju inte särskilt trevligt det heller. En fick göra det bästa av situationen.


I ett av tälten så fann vi för övrigt de mest underbara tshirts och smycken en kan tänka sig. Tyvärr så köpte jag bara ett fint örhänge, men en kan säkert beställa grejer från Moderkaakas hemsida om en fråga fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar