torsdag 11 juli 2013

Dagens Citat

Var ju väldigt länge sedan jag hade något dagens citat att komma med, så när jag nyss läste detta på metro.se så kände jag att; fan vad bra sagt!

"Det spelar egentligen ingen roll om han inte menade något illa, det är betraktaren som har företräde här."

Det var Jan-Erik Håkansson, vice ordförande för Skånela, som uttalade dessa klocka ord. Även taget ur sin kontext kan en med lätthet förstå precis hur klokt det är. Men det Håkansson pratade om var hur A-lagstränaren i klubben han företräder, hade uttryckt sig på Twitter.

Andreas Stockenberg, tränaren, försvarade sig med att säga "Nej, men det var ju bara en rolig grej. Jag vet inte, jag hade ingen tanke utan det vart bara en tweet. Det var inget jag satt och grubblade på."

Nå, en kan ju tycka att denna Stockenberg borde prova det där med att tänka, har hört att det är en väldigt praktiskt grej.


http://www.metro.se/nyheter/elittranare-skrev-sexistiskt-pa-twitter/EVHmgk!r1wrJ7ksg8EI/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar