måndag 6 juni 2011

Glad nationaldag

Sveriges nationaldag. Trevligt, hoppas alla firade den åtminstone lite.
Jag gjorde det i alla fall. Köpte lite yoghurt och ett äpple på coles. Lyx.
Och ikväll ska jag chilla och kolla på film i min säng med min hosta.

Imorgon är det tisdag. Då är det Cafe Tisdag.
Efter det är det onsdag. Då är det Cafe Svensson. Och så ska jag börja flytta mina grejer till lägenheten jag ska flytta in i.
Och sedan är det till sist torsdag. Och då ska jag flytta ut från vandrarhemmet, äntligen!!
Inget mer vandrarhem, på nästan 3 månader. Känns nästan för bra för att vara sant.

5 kommentarer:

  1. Elisabet o Olle6 juni 2011 kl. 12:01

    Hej, kul att läsa att allt funkar bra. Kan tänka mig att svenska kyrkan är trevlig att gå till. Men stänger dom igen över vintern? Varför blir det just 3 månader i lägenheten? Fick du pengarna från förra jobbet? Här är det högsommarvärme plötsligt. Firar nationaldagen med att ha gula shorts o blå bikiniöverdel;-). Igår firade vi Olles födelsedag, han gjorde en lyxig tårta. Just nu målar Lovisa o Anton ridbanestaketet, blir solbrända på köpet.
    Kramar från oss alla

    SvaraRadera
  2. Låter toppen tycker jag med en ny lägenhet! Äntligen får du lov att packa upp lite mer ordentligt!

    Själv har jag solat lite idag ute på terrasen och fikat med mamma. Snart blir det att åka iväg med Loa och Anton en runda till Tydingesjön. Här är jätteskönt väder! ÄNTLIGEN!

    Ta det lugnt i storstaden! Puss och Kram gumman! // Doll

    SvaraRadera
  3. Jojemensam! Här har det firats nationaldag :) Nils och jag har varit på en årlig picknick hos några av hans kompisar. Riktigt gött. Vi sjöng t.o.m. nationalsången och hurrade hihi, kommer inte ihåg när jag gjorde det sist.
    På torsdag eller fredag så bär det av söderut för mig och nils, ska bli bli roligt så in i helvete :P
    Va skönt att du fått en lgh nu, blir det dyrare att bo där än på vandrarhemmet?
    Ha det bättre än bäst! Massor med kramar från norrland/sweden

    SvaraRadera
  4. Elisabet o Olle: De stänger typ igen över vintern, kommer endast ha barntimmar på tisdagar, eftersom deras volentärer och präst åker till Sverige igen.
    Det blir 3 månader i lägenheten eftersom det är så länge tills kyrkans nya volentärer kommer. Det är volentärlägenheten jag ska hyra.
    Har inte fått pengarna från förra jobbet än, har varit där och snacka ytterliggare en gång så vi får se om jag får dem den här veckan.
    Men skönt med sommar! Önskar jag kunde fått smaka på den därigare tårtan med.. Och bra att de målar, kanske ridbanan blir klar snart ;)

    Doll: JA, ska bli underbart! Känns som att det ska bli bara superskönt, även om man måste samsas ännu mer nu än innan. Men det blir säkert bra!
    Sola, fika och Tydinge med Loa och Anton. Mysunge, jag blir avis! xD
    Och jag tar det alltid lugnt! Typ..

    Sofie: Härligt med picknick, gillas ju skarpt! Och lagom att köra söderut, alltid skönt att komma hem till Sandby jue ;)
    Lägenheten kommer bli lite dyrare än hostelet ja, men tycker det är värt det, att kunna packa upp sin jävra väska liksom!! xD

    Men ni får ha det bra!
    PUSS OCH KRAM HÄRLIGA MÄNNISKOR!<3

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Låter skönt med en lägenhet! Hur gick det med jobbet på Hard Rock Café?
    Ja, nationaldagsfirande vet jag inte, men jag åt något av det svenskaste man kan äta till lunch: en halv grillad special med gurkmajonäs...eller är det inte svenskt är det västkustskt (säg det ordet snabbt...;)eller kanske rent av boråsiskt?
    Det bästa med nationaldagen är väl att den
    blivit röd dag i almanackan. Dagen bjod också på nästa 30- gradig värme. Hans och jag hjälpte Carlos med storröjning i hans lägenhet och det var något svettigt. Oscar firade med gräsklippning!
    Jag hoppas att du ska hitta andra vettiga ställen att besöka nu när kyrkan tar ledigt. Ha det gott! / Britt

    SvaraRadera