onsdag 1 juni 2011

Bo fint

Jag vill bo fint. Eller åtminstone mer bekvämt.
Och det kan jag förhoppningsvis göra snart med.
Det är nämligen så att Svenska Kyrkans volentärer ska åka hem typ nästa vecka. Och då kommer det finnas en tom volenär-lägenhet som ska hyras ut. Och jag och min kompis Agnes råkar ha första tjing på den.
I och för sig så behövs där 2 personer till för att de ska hyra ut den, men det verkar fixa sig.
Men att kunna packa upp sin väska. Att för några månader slippa leva som en backpacker helt och hållet. Att slippa dela kök med fler än 3 andra. Att dela rum med en och samma person bara. Att kunna tvätta gratis.
Och med endast två dåliga saker (högre hyra och inget intrernet) så måste jag säga att jag tycker det är värt det. Åtminstone för ett par månader. Sen flyttar jag antagligen tillbaka till antingen det här vandrarhemmet eller något annat i närheten. Men detta är ju det billigaste... ;)

En annan sak. Mitt jobb kommer inte starta imorgon, torsdagen den 2:e. Utan först den 14:e, med träningen. Och den dagen är nästan 2 veckor bort. Och jag är så utråkad!! Vill bara börja jobba, göra något och börja tjäna pengar istället för att bara göra av med dem.

Ytterliggare en sak. Idag är det onsdag. Sedan är det torsdag och sen, äntligen, är det fredag.
Och då ska jag få betalt från mitt gamla jobb. Och får jag inte det så har jag bestämt mig för att bli förbannad. Det ska nog gå bra. Jag menar, hur svårt är det att bli arg över att inte få betalt?

Men det är dagens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar