torsdag 21 februari 2013

Idéer jag får

Idag gick jag in på Tiger medans jag väntade på tåget och då hittade jag ett pennskrin där inne. Nå, det i sig är väl inte så konstigt, på Tiger kan man hitta precis vad man kan tänka sig. Och det var inte direkt världens snyggaste eller påhittigaste pennskrin, bara väldigt basic.



Men när jag tog i det så fick jag en idé. Det var ett väldigt behändigt material att brodera i!
Och brodera är inget jag gör särskilt ofta, mer än när jag får lust att märka något som mitt eget. Och likadant blev det denna gången, en märkning av ett slag. Och utsmyckning.



Tog det lite i etapper, började med en enkel rad flätsöm i sån där melerad tråd. Så därför byter den färg allt efter hand. Kul och grymt enkel effekt. När den var klar så kände jag dock att det inte riktigt räckte. Så jag la till vanliga stjälkstygn längs med, på var sida om flätsömmen. Och genast blev det ännu snyggare.

Efter det så vände och vred jag på pennskrinet, kände mig ganska nöjd, men det var ju faktiskt roligt det här!



Så jag fortsatte lite till. La till ett a här, och en cirkel där. Tycker det blev riktigt snyggt om jag får säga det själv. Och det får jag ju såklart.


Det var så kreativ jag har varit idag.

1 kommentar: