fredag 1 februari 2013

Lapptäcke del 7

Nå, hur går det med lapptäcket då?
Joho, för det går bra!


Hela framstycket är klart nu, med vliseline påstrykt på baksidan. Nu har jag bara två problem kvar att lösa.

Det första är att vadden jag köpte att fodra med inte är brett nog för att räcka till. Så antingen behöver jag köpa nytt vadd, eller så får jag lägga bitar bredvid varandra och hoppas att det funkar. Osäker på det dock. Ett tredje alternativ är att ta en fleece-filt och fodra med istället. Börjar luta ganska så mycket åt det just nu.


Sen mitt andra problem är att bakstycket jag köpt och klippt till så fint nu självklart inte räcker till.
Självklart så var jag tvungen att klippa det innan resten var klart och innan jag kunde vara helt 100 på hur stort det behövde vara. Klok jag känner mig nu.
Så måste därför köpa mer tyg att ha till bakstycke istället. Underbart!

3 kommentarer: