söndag 3 mars 2013

Vi drar till Malmö


Eller vi drog till Malmö, i alla fall. Och såg The Killers på arenan. Det var magnifikt!
Har inte funderat på det så noga förr men det är ena riktigt duktiga musiker i det bandet. Gitarristen är nästan i en klass för sig, trummisen är riktigt skön och ja, sångaren är ju rent otrolig. Och basisten, han är ju vad man kan förvänta sig i det umgänget.

På tal om umgänge, mitt umgänge för kvällen var riktigt fint.

Loa. Lisa och Robin.








Annika, Loa och Lisa. 


Förbandet hette Louis XIV, även de amerikanare. 
Helt okej, påminde mig om typ The Kooks, fast inte lika glada ^^


För övrigt så har vi kommit fram till vad jag ska bli när jag blir stor. 
En ljustekniker som får sitta högt uppe i en rigg och rikta strålkastarna för hand. 

Verkar vara ganska så spännande tyckte vi.


Men slutligen så äntrade The Killers scenen, med ljuset fortfarande tänt i lokalen. Kändes lite lustigt först, men man kunde ju se ordentligt så det var ju bra. Sen när låten tog slut så slocknade allt bara. 

Riktigt jävra fräckt. Sen så började nästa låt och strålkastarna började tändas igen.





Sen så var det bara en fullständigt otrolig ljusshow.



Och vi dansade!





Klapp klapp klapp.

The End.

Sen så vart jag för snål för att köpa en Tshirt innan konserten (eftersom jag tycker 300 spänn för en tshirt är lite onödigt). Fast när vi stod i den långa långa långa kön att köpa tågbiljett hem så kom där en försäljare förbi kön som ropade ut "The Last One, the very Last tshirt, only 50 kronor!". 
Så, vem vet om det vart en knock-off, och vem bryr sig? Jag fick tag i en tröja, om det var ju kul.


Slutligen kom vi på tåget och kunde åka hem. 
Så glada var vi då.

1 kommentar:

  1. Ser helt fantastiskt ut! Nu ångrar jag att jag inte köpte biljett.

    SvaraRadera