söndag 25 maj 2014

Efterfesten

Vår arbetsvecka slutade inte bara för att sista modevisningen tog slut. Eller ja, min arbetsvecka var över, jag packade in och började dricka vin. Men för några i vår klass så var det dags för nästa föreställning, nämligen en konsert på Studentpubens scen.
Fredrik i vår klass spelar trumpet i Hampus Carlssons Regnbågsband, så på så vis blev de vårt efterfest-band. De var duktiga, roliga att lyssna på och jag önskade flera gånger att jag haft en bättre kamera för min lilla kompaktkamera ger ju så kass kvalité.

Det var en underbar kväll och alla var på bra humör kändes det som, hela klassen kunde äntligen slappna av.




 Marcus firade med en ljusgrön mustasch, vilket är bland det festligaste jag vet.












Efter bandet så byggdes scenen om lite och Mette och Matilda i min klass körde ett DJ-set på en timme. Jävra drag blev det, men när deras utrustning fallerade lite så var det självklart någon full besserwisser till man som tvunget skulle förklara hur de inte visste hur deras utrustning fungerade och att han minsann gjorde det och att de skulle följa hans råd så skulle allt ordna sig. Mette blev av med honom till slut men hur dryg får man vara? Varför ens lägga sig i, inte som att de stod och rullade tummar och eftersom det är deras utrustning så känns det rimligare att anta att de vet vad de sysslar med.

För övrigt så var det en bra fest, efter Mette och Matildas DJ-set så körde 2 från Festmästeriet ett öronbedövande set vilket fick mig att lämna lokalen men då blev det mer öldrickande och det var ju också trevligt.
På det stora hela så var det en bra dag och en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar