söndag 18 maj 2014

Lundakarnevalen

Det var dags för Lundakarnevalen igår och det var riktigt roligt. Har aldrig varit på det förut så visste inte vad jag skulle förvänta mig (mer än fulla studenter). Det blev en dag full av fel bussar, en massa promenerande, fulla människor, intressanta karnevalsvagnar och färg och liv. Dessutom satt jag på en balkong och lyssnade på en improviserad Staffan Stalledräng på saxofon samt kasta frisbee i stadsparken.



Den finaste vagnen i hela karnevalståget.




En (förhoppningsvis) ytterst ironisk vagn.






Put in Putin gick ut på att en skulle kasta små prinskorvar och träffa hålen på och runt Putin. Lite obscent och småroligt, mest fick det mig att le i alla fall.



På Fredriks balkong.




Maria och Frida.


Sara.



Fredrik.




Linnea Henriksson äntrade scenen. Det är lite lustigt, jag insåg inte riktigt vem hon var förrens hon drog sin sista låt, vilket är den låten hon gjort som spelats sönder på radio. 





Sist ut var Movits! och smarta som vi var så lämnade vi området efter Linnea Henriksson för att gå på toa och fylla på förråden. Därför kom vi inte heller in och kunde inte se mer av konserten än det bilden illustrerar. De var såklart superbra, men vi blev bortschasade av polisen efter ett tag eftersom vi stod i en utrymningsväg.

Själv kan jag tycka att det är stendumt att scenen var placerad som den var, visst skulle publikhavet närmast scenen varit mindre om den varit vänd ut mot fontänen istället, men fler människor skulle kunna se från längre bort på det viset.
Nåväl, vi fick se dem alls, det var alltid något. En helt okej lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar