söndag 25 maj 2014

Modeshowen

Min klass har som bekant jobbat likt djur de senaste veckorna med att sammanställa Malmö Tillskärarakademis examensvisning, och igår så var det slutligen dags. Under veckan så har det byggts en stor scen som sedan ljussats och gjorts riktigt snygg med hjälp av vit vaxduk och mängder av tejp. Massor med tejp.

Eftersom jag arbetat i produktionsgruppen så har mitt fysiska arbete varit ett minimum, vilket är lite tråkigt, samtidigt så har jag blivit sjukt imponerad av mina klasskamrater som har byggt en sån otrolig ljusrigg, lärt sig hantera djbord, löst allehanda problem med scenografin och baxat upp 185 kg maskin för tung rök upp på balkongen under taket.

Det har varit skitroligt och förjävligt, jätteroligt och lite småtråkigt, samt riktigt jävra intressant. Just nu ligger jag lite i koma efter gårdagens eskapader men tänkte visa lite hur arbetet sett ut.
















Sen har vi ju också haft en del spänning denna vecka (pun intended). En starkströms kabel som börjat glappa började brinna så smått, vilket gjorde att vi inte hade någon ström i någon dag. Detta var den andra branden på en vecka i vårt hus, fredagen innan så var det någon pantskalle som slängde in smällare eller raketer eller vad det var i en nödutgång. Under modevisningen så var det dessutom en mikrovågsugn som började ryka, som jag fick slänga ut. Så det har varit en glödande het vecka.





Jag fick aldrig några bilder från själva föreställningen men den var riktigt snygg. Och Ida i vår klass fotograferade den så det kommer fina bilder om ett tag.

Det har varit en rolig om än utmanade vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar