tisdag 20 maj 2014

Massor av dem

Jag gillar att samla på saker. Jag gillar att samla på saker och jag gillar att sortera saker. Lite skämtsamt så brukar jag säga att jag har OCD och är ett neat freak (trots att jag verkligen inte är ordningsam i mitt liv eller mitt hem). Men jag gillar att sortera saker och ställa dem i ordning och när jag inte har något bättre för mig så kan jag få för mig att städa kylskåpet eller kanske rensa ut en garderob. Det är i och för sig sällan men det händer.


Nu vet jag väl inte om detta behöver vara något större problem i sig, fördelen är ju att jag på så vis i detalj kan berätta för min mor precis i vilken låda i mitt barnrum hemma i Sandby mitt nuvarande och mina gamla pass ligger. Lång mening det där.



Nå, vart jag vill komma är helt enkelt, jag gillar att samla på saker och en av mina favoritsamlingar är mina HRC-pins. Det började när jag jobbar på Hard Rock Café i Sydney och jag blev direkt stormförälskad. Inte så konstigt i sig, de är oftast fina, glänsande, färggranna och ganska roliga. Och där finns så många att en kan samla och samla och alltid hitta nya. Nu är jag ingen storsamlare, jag äger inte mer än 26 stycken, men det roar mig ändock. Och eftersom det roar mig så vill jag samla alla mina pins, som jag äger just nu, i ett enda inlägg. På så vis kan jag alltid hitta dem alla enkelt.


Det är bara det att de tar sån jävra plats rent bildmässigt här. Jag får ju skylla mig själv när jag lägger upp så stora bilder, men men. Här ovanför visas för övrigt min mest exklusiva pin, en annan väldigt udda pin och en av mina senaste pins.


Nästa grupp är groupiesen. De är väl HRC mest sexistiska grupp, men de varierar i grad. Det går alltid att hitta någon intressant och rolig form. Den tatuerade groupin köpte jag i London i höstas.


Bron från Budapest är min allra senaste pin, den köpte mor när hon var där i påskas. Köpenhamnspinen tror jag att jag bytte till av en samlare i Sydney och Atlanta pinen var den första jag fick, från en trainer från Atlanta.




Sen fortsätter det ju i all oändlighet, egentligen. Än så länge är samlingen liten nog för att en enkelt ska kunna få en överskådlig bild av den, men stor nog för att vara rolig. Kommer antagligen fortsätta handla pins ett tag till, eftersom de påminner mig så om Sydney, och så är de fina.

Slutligen så har jag ju en liten samling välgörenhetspins också. De köper jag alltid i affärer när jag ser någon ny form, men jag bär dem sällan. Inte heller köper pins jag redan har bara för välgörenhetens skull, då ger jag hellre en uteliggare en frukt eller köper vaccin på UNICEF. Men de är fina ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar