torsdag 22 november 2012

Jag var nog trött

Idag vaknade jag först av väckarklockan (såklart hade jag glömt stänga av ringningen trots att jag inte skulle jobba). Och sedan av solen. Men när jag kollade på klockan efter min andra väckning så såg jag att hon var hela 12. Inte så illa av någon som ändå har vant sig vid att stiga upp vid 6tiden att på första försöket sova ända till 12! Okej, inte direkt något att skryta med, men blev så förvånad. Men jag var nog ganska så trött, annars hade det inte gått. Det faktum att jag gick och gäspade hela dagen på jobbet igår var nog lite av en give away ändå.

Därför att jag inte varit så produktiv heller idag. Satte mig för att sy, men efter en kudde så tog tråden slut för mig. Lyckades senare få tummen ur och körde ett par maskiner tvätt, så det var ju ganska bra. Och sedan promenerade jag bort till kusin Calle för att se hur långt min far kommit med det där han skulle hjälpa till med idag. Sätta räcke på trappan tydligen. Ja, kan fortsätta såhär, rabbla upp precis allt jag gjort idag, steg för steg, men jag tvivlar på att det blir mycket roligare än såhär:

"Först satte jag ner ena foten, efter vilket jag lyfte på den andra. Sedan satte jag ner den foten och lyfte på den första igen".

Hade nog kunnat beskriva hela dagen på det viset, men hade nog somnat själv av detta patetiska försökt till att ordbajsa ut ett inlägg. Så nu ska jag istället ta mig en riktigt skön spa-dusch.
Det är en extra-super-duper-mega-jätteskön dusch, där man gör allt från tvättar håret till rakar benen och passar på att slösa upp så mycket varmt vatten det bara går, bara för att jag kan. Och inget snack om att det inte är ecofriendly eller något, vattnet kommer från marken precis under mig och det är uppvärmt med veden jag själv kört in så här ska ta mig tusan duschas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar