onsdag 20 juli 2011

En vanlig dag

.. är det idag. Inte har man mycket att göra, mer än att betala hyran, köpa nya hörlurar (igen!) och snart gå till jobbet. Jobbar kvälls-skiftet till stängning, när det nu blir. Vi brukar komma därifrån lite efter 2, 3 om det blir sent. Men det är okej, någon gång efter 11-12 så börjar man gå per autamatik, dvs man bara jobbar utan att tänka på något annat. Vet inte om det är bra eller dåligt, men så är det.

Vad mer har jag att säga.. Kökschefen på jobbet har sagt upp sig, jag tror det var för att han jobbade ALLTID och aldrig såg sina barn. Tidigaste han slutat sedan vi öppnade var visst 7 på kvällen. Tråkigt, för han var rolig annars.
Nästa vecka börjar folk skolan igen, så det kommer bli lite problem när jag ska göra schemat.. Störigt, men ska bli skönt när vi har ett fast schema så man inte behöver tänka så mycket på när man ska jobba utan har mer eller samma schema varje vecka.

Vår tvättmaskin fungerar sporadiskt. Exempel: Senaste 2 maskinerna tvätt jag kört har fungerat men när Amanda körde en maskin så var tvättmaskinen halvfull med vatten och tvättmedel när den var "klar". Så helt frisk är den inte.
Och nu har ungnen blivit kass också, den har ju aldrig varit bra, men sedan teknikern var där och pillade så håller sig inte luckan stängd ordentligt utan kan trilla upp och av när som. Vi har kört in en träslev i ett försök att hålla den stängd.

Slutligen, började idag leta efter någon annanstans att bo. Suger att flytta igen, men lär knappast få bo kvar längre än till slutet av augusti. Worst case scenario så flyttar jag bara tillbaka till Home, men jag har inte direkt lust att bo på vandrarhem något mer, det är så störigt att bo i en resväska.. Men what to do, lär knappast kunna få en lika bra deal som jag hade innan. Så billigt, så centralt och med så få folk. Och sällan att folk vill att man ska stanna så kort tid som jag kommer göra, max 2 månader liksom, om ens det.
Så vi får se hur det går. Wish me luck!

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att allt rullar på. Lite taskigt med tillståndet på vitvarorna i lägenheten dock! Vad är framtidsplanen för boendet? Varför så kort tid som "max 2 månader"?
    Tycker det var ganska bra lön du får, ditt netto ligger flera tusen över mitt kan jag säga! Hoppas du kan spara lite också så du kan ha till att se dej omkring. Kan du vara ledig nåt när töserna kommer dit?
    Vi har nu semster, jätteskönt, men nu är jag redan inne på tredje veckan och har väl inte fått nåt vettigt gjort. Vi var iaf i Köpenhamn i helgen, skulle ju se Robbie Williams, Take That och Pet Shop Boys, och så blir det INSTÄLLT! Snacka om att bli besviken! Det är ju inte precis nåt man får för sej i all hast, utan kräver planering med hus/djurvakt, hotell osv, och så kostar det ju! Får väl aldrig den möjligheten igen:-( Men vi fick ju se lite av Köpenhamn iaf!
    Annars har vi nog inga planer mer än att fortsätta med snickeri och målning på huset. Det är alltid mycket att fixa.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Skönt att höra att du verkar trivas med jobbet.
    Det måste kännas bra att få ett schema så att Du kan planera tiden lite bättre.
    Hoppas att det löser sig med boendet i alla fall.
    Här är det som vanligt, just nu håller jag på att lukar nere på kontoret, men kände att det var dags för 11:a kaffe, så då passar jag på att skriva lite.
    För övrigt så pågår bröllops planeringen för fullt, men det verkar som om allt går enligt planerna, ska verkligen bli kul!
    Tänkte vi skulle åka till Budapest i början på september på en kortwekeend, kan behöva lite ledigt. Bytte hundpassning med Lisa mot att jag fick betala bilskatten, så sparade vi båda pengar.(I alla fall Lisa)
    Ha det så bra/Kram.....

    SvaraRadera
  3. Nu är vi i Gävle på det fina vandrarhemmet . Etype har konsert 200 m härifrån, men vi är trötta o far har redan somnat , ska köra till Umeå imon.

    SvaraRadera