söndag 17 juli 2011

Kalkyler

Igår kom jag hem klockan 4. På morgonen. Efter att ha jobbat precis under 11 timmar i sträck. Eller, nåja, jag hade en halvtimmes ”lunch” vid 10tiden, då jag gick ner och köpte mig en kebabrulle. Jag säger då det, att jobba sena kvällar förstör verkligen alla försök till att vara nyttig. Även om det är några jätteansträngningar jag gör för nyttigheten.
Men när jag satt där och skrev ner timmarna jag jobbat så blev jag nyfiken på hur många timmar jag jobbat sedan förra löningen. Det blev 75 timmar. Och jag har fortfarande 2-3 skift kvar innan jag får lön igen. Det kommer resultera i minst $1200 efter skatt. Vilket är ca 7800 kr. Och detta är då tvåveckorslön, så man kan säga att jag har en månadslön på 15600 efter skatt. Och det känner jag väl mig ganska så nöjd med får jag väl säga, för att vara så pass oerfaren och outbildad. Men i och för sig, mitt jobb kräver inte direkt vana, utan snarare sunt förnuft. Och en känsla för att jobba snabbt.

Så det går väl ganska bra får jag väl säga.

Och btw, jag hittade min telefon igen. Hann knappt vara av med den, den dök upp igen dagen efter xD En bar hand hittade den i ismaskinslådan. Den råkade väl hamna där när jag hjälpte till att fylla den med is. Maskinen är nämnligen inte snabb nog så vi köpte in en bunke påsar som vi fick hälla i lådan istället. Och någon gång under våra ansträngningar med ismaskinen så hamnade min mobil i lådan. Shit happens, men den hittades igen och den funkar, så inga problem ^^

Idag ska jag gå och köpa mig ett par nya jeans, ett par som jag inte kan använda på jobbet och därför lite roligare. Och senare, ikväll, så ska vi gå och kolla på Harry Potter 7.2. Och det kommer bli legen – wait for it – dary!

Älskar för övrigt söndagar, speciellt när man är ledig! Och så vet jag nu att 1 dag ledig i veckan inte riktigt räcker för mig... Jag blir tjurig!


Men ja, nu ska jag dra ut på stan! Klockan börjar bli sent.. Sov för länge...

2 kommentarer:

  1. Duktig flicka!!! Jobba på och spara lite så du kan ha kul med Lisa och Lovisa när de kommer.
    Du är tydligen rätt person på rätt plats, förnuftig och snabb!!!
    Skönt att mobilen dök upp ur isen och att den fungerar! Bra att kunna messa till dig också ju.
    Hur är det med fötterna i de nya skorna? Inga skavsår? Skönt isf!
    Idag är det sista dagen med vägkyrkan och Erik ska sjunga. Spännande! Jag har precis bakat 2 sorters kakor för de var på upphällningen igår i kyrkan, så snälla jag ställer upp! Jag höll andakt igår för andra gången, (samma andakt igen!) och det gick bra. Där var rätt många i kyrkan, bl.a. Ulla, så det var kul. Min andakt handlade om "den förlorade sonen" så jag fick in dig i mitt tal, även om du är dotter, och att jag längtar efter dig, men vill att du ska ha det bra där du är och alltid känna dig välkommen hem!
    Far ska nu ut och göra ditt jobb! Dvs köra med röjesågen. Han hälsar jättemycket!!
    Ha det bäst!!! Kraaaaaaaam Mor

    SvaraRadera
  2. Håller med Anita! Se til att spara lite cash nu tills vi kommer, det är faktiskt bara tre månader och en vecka kvar nu!! :D Wieee!!! Saknar både dig och din röst ska du veta! :)
    Jag och Loa har spenderat helgen med lite extraknäck hos Thomas och Siri, de behövde hjälp med lite servering/ köksjobb! Så vi kämpar också på med sparandet till den stora resan. Blev jobb både fredag och lördag. Jag hann även med ett snabbesök till krstd-dagarna i lördes natt efter serveringen. Mötte upp Carro, Hanna och Malin. Fun fun fun. Sen kom Robin och vi tog ett varv i en karusell. Hann även med att knappra i oss en påse brända mandlar innan vi stack hem runt halv tre tiden :) Mycket trevligt!
    Ska fortsätta med mitt lilla farande även näst helg efter jobbet då det både är ett besök i karlshamn/ östersjöfestivalen och åhusbeachhandboll inplanerat! Blir nog toppen!
    För dig verkar det också finnemang tycker jag, keep up the good job och ta hand om dig! MISS YOU! Puss och Kram DOLL!!

    SvaraRadera