lördag 3 december 2011

Ledig dag

Hade mig en ledig dag i torsdags, hade inte räknat med det riktigt så hade inga planer. Men i ren protest mot tristes så gav jag mig ut på promenad på stan, beväpnad med min mobil som jag använde mig av att få tag på någon som hade tid med mig.Och tur hade jag, för Wayne, en av mina favvisar på jobbet, var ledig!

Så vi möttes upp för att fika lite, och sedan bestämde vi oss för att gå så långt vi orkade. Och gick gjorde vi, runt runt runt. Först till Anzac-memorial, som jag bara sett utifrån fast aldrig gått in i. Visst knappt att man kunde gå in xD Men det är en ganska så cool byggnad faktiskt.
Från Hyde Park gick vi uppför Oxford st, tills vi kom till en Park, där vi hittade en lekplats.

Och eftersom det var vi så var vi självklart tvugna att klättra runder litegrann.
När vi tröttnat på lekparken (det blåste kallt där ute, bortanför höghusen!) så gick vi tillbaka upp till Hyde Park, tog till höger och gick bort till katedralen, som också är större än man tror utifrån.
Från katedralen gick vi tvärs över gatan och in i parken igen, där vi såg några hästpoliser som hade lunchrast. Och klart som korvspat så var vi tvugna att få en bild med pållarna!

Fina hästar, och deras ryttare var lite roade också tror jag..
Från Hyde Park gick vi mot botaniska trädgårdarna, och på vägen så passade vi på att gå in på ett bibliotek som vi gick förbi. Det var ett tråkigt bibliotek, endast referensmaterial verkade det som.

När vi kom till Botaniska trädgårdarna så kände vi för att roa oss så var vi tvugna att ta lite kort.
Sagt och gjort.
Sen gick och gick och gick vi. Och sedan bestämde vi oss för att vi var hungriga så vi gick in i stan igen.
På Pitt st kom vi förbi det här stället, som vi tyckte var väldigt roande och slående, på en och samma gång. Kana Express är kul därför att på jobbet så har vi en Kana, och hon är galen och jobbar som en tokig. Vår egen Kana Express helt enkelt. Kul kul kul.


Nu ska jag fixa lite lunch innan jag ska gå till jobbet, simma lugnt.

2 kommentarer:

  1. Låter som en roolig dag!! :D
    Fina bilder! Är du stilla eller i rörelse på lekplatsbilden? Helt underbar bild iaf.. Kramar till dig!!!!!

    SvaraRadera
  2. Helt stilla, ligger dock lite upp och ner ^^
    Kram

    SvaraRadera