lördag 3 december 2011

Regn, regn och Port Macquarie

Okej, sista anhalten innan vi kom tillbaka till Sydney: Port Macquarie.
Först av allt: Vi kom fram mitt i natten, runt 3 skulle jag väl säga, eftersom bussen som skulle gå från Byron Bay inte funkade. Så först fick vi sitta där i 3-4 timmar och vänta på först en mekaniker och sedan en ny buss.
Och väl framme i Port Macquarie så ösregnade det. Härliga grejer!
Dagen efter så började vi med att tvätta lite. Tror jag. Eller så gick vi ut på promenad.. Kommer inte ihåg i vilken ordning vi gjorde vad, men vi tvättade och promenerade helt enkelt!
Under vår promenad så öste det ner. Så vi letade oss bort till stadens köpcentra och slog ihjäl några timmar där. Köpte en regnponcho på Target så man slapp lite regn.
Efter att vi ätit lunch så gick vi bort till stadens kulturhus, eftersom det är där turistinformationen finns.
Och när vi kollat på konstutställningnen där, och bidragit till den lite, så bestämde vi oss för att vara duktiga och gå bort till en av de få turistiga ställena som finns i Port Macquarie: koala-sjukhuset. Vilket var riktigt ambitiöst måste jag säga, i det väder som rådde.
Men efter en 4 timmar eller något sånt så gav vi upp och gick tillbaka till hostelet.
De var riktigt schysta på det stället, inte nog med att vi fick lov att ha väskorna där hela dagen, utan vi fick även duscha, hänga och laga mat efter det att vi checkat ut. Väldigt trevligt måste jag säga.
Och sedan, när vi fått ihop våra grejer så vandrade vi ner till busstationen, låste in våra grejer i ett par förvaringsskåp och gick på bio för att fördriva tiden.

Och nu har jag inget mer att berätta, tyvärr. Det var ingen spännande stad när det regnade på en.


Konstnärligheten flödar.

Måste säga att våra verk verkligen avspeglar våra personligheter ^^

Tycker nästan det här kulturhuset var häftigare än Hässleholms.
Dock hade det inget bibliotek!

Glada tjejer!

Påväg från koalasjukhuset.

Tyckte det var så roligt att Loa lyckades ha samma bild på 2 bilder att jag tog en tredje och visst såg hon likadan ut fortfarande.

Regntäta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar