onsdag 19 oktober 2011

Day off, vad gör man

Var ledig igår och idag. Och eftersom jag sov bort majoriteten av gårdagen så kände jag att jag borde göra något lite mer konstruktivt idag. Så jag steg upp tidigt (nåja, innan 11) och packade mig hemifrån. Började med att gå till Elizabeths Bookshop, som är en antikvariatskedja där jag brukar handla böcker då priserna är åtminstone nästan mänskliga. Och sedan kan man få lite credit där om man tar med sig boken man köpte och lämnar tillbaka den så den kan säljas igen. Antar att de tjänar mest på det men men. Efter det så gick jag upp till Westfields på Pitt St (Westfields är helt enkelt en köpcenter-kedja) och gick in på Sportsgirl och JayJays. Sportsgirl går att likna med Monki, fast jag köper ytterst sällan något där. Dock har de coola grejer. JayJays påminner lite om JC, om det ska jämföras med någon svensk kedja. På JayJays köpte jag mig ett par nya röda shorts med nästan hög midja (dvs, 3 knappar men i verkligheten så nådde de precis naveln på mig xD) Och en randig topp. Lite nya sommarkläder med andra ord, lagom. Och kommer behöva ett antal shorts i framtiden så..
Efter detta så fortsatte jag min vandring upp för Pitt St, hela vägen till Circular Quay (som utalas key av någon anledning). Därifrån tog jag färjan ut till Manly och mötte upp Rhys från jobbet. Vi promenerade runt och han visade mig ännu fler stränder där ute. Det är sjukt, från en strand kan man se minst 3 andra! Och alla har olika namn och berättelser och bortanför horisonten så finns visst en miljon till med ännu fler omöjliga namn xD. Galet.
Och jag tänkte lägga upp bilderna men datorn här på internetcafet diggar visst inte SD-kort så måste först hem och lägga över bilderna på mitt USB-minne. Störigt, men men. Får se om jag har ork att lägga upp bilderna imorgon, annars kanske det dröjer ytterliggare 1,5 vecka innan något händer här. Fast nu har jag lagt upp 3 inlägg på en gång, inte illa säger jag bara!

Rumpa också, kom precis på att jag skullat köpa ett vykort till Farmor i Manly. Attans. Aja, får göra det om någon vecka istället, när jag åker till Manly för att visa det för Lisa och Lovisa!!!!!!
Så sant som det var sagt, nu är det snart dags. Flippade lite, både igår och idag, när jag kom på att det är så nära. Idag har det varit onsdag. Och på lördag nästa vecka så är det den 29:e. Och då ska jag möta dem på flygplatsen. Och krama om dem så länge som jag bara orkar.
FATTA, LISA OCH LOA ÄR SNART HÄR!!!! FY SÖREN VAR JAG ÄR GLAD!!!!!

Enda downside här är att jag har börjat kunna se slutet på den här resan, och det gör mig lite sorgsen. Fast det behövs inte grubblas över idag, inte nu, inte alls. Nu ska jag gå och handla lite frukost till imorgon, sedan gå hem, hänga tvätt, kolla på en film och sova. Ska bli göttans.

2 kommentarer:

  1. Okej, shorts på gång! Finns här några hemma som är lönt att skicka? Jag fattar att du är SUPERGLAD för att dina BÄSTISAR ska komma SÅ SNART! Det är ju inte klokt vad tiden ändå har gått fort! De ska för övrigt komma och fika hos mig ikväll. Krama inte ihjäl dem när du ser dem!!!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Mor

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!!
    Hoppas allt är bra med Dig. Just nu sitter jag i köket hos fam Jönsson o fikar.
    Mor har bakat en skitgod äppelkaka.
    Ha det så bra, kram Ylva

    SvaraRadera