fredag 7 oktober 2011

Strålande

Idag är det strålande väder och jag har lyckats ta mig hemifrån. Inte så långt iofs, sitter på internetcafet bara. Men ändå, jämfört med att jag spenderade hela gårdagen i sängen så är detta inte så illa. Anledningen till att jag spenderade hela dagen igår i sängen är lite delad. Dels så var mina halsmandlar rejält svulna igen (hallå körtelfeber, är du tillbaks?) och dels så var jag lite bakis. Resutatet av detta var att jag efter jag duschat återvände till sängen och somnade om igen. Åt frukost/lunch/middag någon gång på kvällen i form av en frusen pizza jag värmde i ugnen innan jag somnade om.
Fast på det stora hela så måste jag säga att det var en ganska skön ledig dag, att inte behöva bry sig det minsta om morgondagen. Idag har jag varit duktigare, tvättat, bytt lakan och till och med tömt diskmaskinen. Vanligtvis brukar jag använda den rena disken direkt ur maskinen och sedan sätta det i vasken tills maskinen är tömd. Inte idealiskt jag vet, men det funkar när man är lat. Tack gode gud för diskmaskinen i alla fall.
Ikväll är jag bjuden på fest hem till "min" gamla lägenhet, till kyrkans volentärer. Det ska nog bli roligt, även om min plan är att ta det lugnt och gå hem tidigt eftersom jag jobbar imorgon. Men ändå, alltid roligt med fester och att träffa svenskar. Blir nog lagom.

Insåg precis att jag nog får lite musikabstinens när jag inte jobbar, för sitter och lyssnar på Kiss, The Beatles, Queen, Elvis och Nancy Sinatra på YouTube.. Vad jag önskar att de spelades oftare på jobbet! Nog för att de hörs ibland, men det är konstiga val av låtar och alldeles för sällan.
Sorgligt.
För övrigt så måste jag säga att jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om Kiss, i början såg de bara ut som glamrockare och det är ju helt okej, tradiga är ju bara att det är Paul Stanley som inte såg helt tönn ut utan make up. Med det sagt så måste jag dock säga att jag inte gillar deras uppiffade utstyrslar heller. Komplicerat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar