tisdag 30 oktober 2012

Jag syr och syr men kommer aldrig till dörren

Eller det var i och för sig morfar som fastnat med hängslena i gungstolen. Och han sydde visst inte alls. Hur som helst, jag syr, och förr eller senare kommer jag till både den ena och den andra dörren.

Två påsar till är för övrigt klara.


Första påsen är av ett gammalt gardintyg, eller båda är i och för sig det. Men den första var blommig i alla fall. Jag gillar det verkligen, ett väldigt klassiskt tyg.


Och på den andra påsen så sydde jag fast små virkade dukar, innan jag sydde ihop den. Sen så har jag även fodrat den, med en tredje gardin, en vit en.
Måste säga att den där röda är "mitt finaste arbete" än så länge. Jag menar, alla detaljerna är väldigt tidskrävande och den tar nog dubbelt så lång tid att göra som den blommiga. Och så blir det verkligen fin, om jag får säga det själv.

Nu måste jag gå och flytta på mitt lapptäcke. Det ligger fortfarande i bitar på matsalsbordet och eftersom bordet ska användas på fredag så behöver jag få undan det. Mor kom på att jag kan nåla upp det på ett gammal lakan, så slipper jag tappa bort mönstret igen. Som det är nu så ligger det ju i den ordning som det ska fogas samman. Och det är ju ganska så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar