måndag 22 oktober 2012

När jag ändå var inne på det spåret...

... så fortsatte jag bara med läsandet. Fick till och med tummen ur och kom igång igång med en bok som både min far och min Lovisa har tjatat om i flera månader. Främlingen av Diana Gabaldon.
Och jag fastnade fullständigt. De första 10-20 sidorna var vääldigt slöa. Men när man tagit sig över det första  berget av ord så rullade det på betydligt snabbare. Jag kollade på klockan typ 5 över midnatt igår kväll och tänkte att jag snart skulle gå och duscha. Men först bara läsa några sidor till.
20 minuter över midnatt så hade jag fortfarande inte kommit någonstans, men snart så skulle jag ta en snabbdusch.
Nästa gången jag såg på klockan så var den plötsligt nästan halv 4 på morgonen. Och jag hade ingen som helst aning om var tiden tagit vägen. Men så tänkte jag, morgondagen är ju redan förstörd, fullständigt omöjligt för mig att ta mig upp imorgon ändå. Så jag kan lika gärna läsa några timmar till.
Runt halv 9 - 9 så somnade jag tillslut, mot min vilja.

Men nu har jag dock läst ut boken, 735 sidor på ett dygn.
Känner mig väldigt effektiv här. Men nu när jag har läst färdigt den boken så kan jag ge mig på resten av böckerna i serien. Och sparka igång syandet igen. Har en del att göra, det syr ju aldrig sig själv. Tyvärr.
Det är ju lätt annars ett lapptäcke jag skulle vilja se.



Inte min bild för övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar