tisdag 27 september 2011

Hard Rock Trainer

Igår hade vi training på Hard Rock. Ett 30-tal anställda inom olika avdelningar hade kallats in för att bli utbildade i hur man tränar upp nya anställda. Anledningen till detta är ju ganska uppenbar tycker jag väl, någon måste lära nytt folk hur vi jobbar på Hard Rock. Och för att göra det ordenligt så måste man ha gått igenom Trainer Training. Och det gjorde jag igår, tillsammans med Kana, en annan busser.
Och det var väldigt roligt måste jag säga, själva föreläsningen var väl inte superkul, men hela grejen är intressant. Man blir grymt pepp på att få någon ny typ att lära upp faktiskt. Hoppas det anställs någon ny busser snart...

Idag har jag jobbat som busser, i 8, nästan 9 timmar. Det var okej, att gå tillbaka till det man kan helt liksom. Fast på fredag ska jag jobba i baren igen, som barback. Och det är kul på det viset att det är helt nya grejer man får lära sig. Steve, en manager som egentligen jobbar i Surfers tror jag, men som hjälper till i Sydney nu, han sa till mig häromdagen när jag jobbade i baren att jag inte ska vara rädd för att fråga bartendern när det inte är så stressigt om drinkarna och allt.
Idag fick jag till exempel göra varm choklad, vilket kanske inte låter så high tech men eftersom jag aldrig använt en kaffemaskin förr så var det inte det helt enkelt.
Men allt nytt är ju intressant, det är ju det som gör saker spännande.

3 kommentarer:

  1. Spännande!! Så kul att DU fick chansen att gå utbildningen. Allt man lär sig har man nytta av, eller hur!!?? De behöver ju förstås inte anställa nån ny förrän DU i alla fall fått heltid tycker jag , men det är klart att du är spänd på att få läxa upp nån ny stackare, he, he!
    Verkar svårt att göra ckoklad i en kaffemaskin! Gick det bra?
    Ha det bäst!! Kraaaaaaam Mor

    SvaraRadera
  2. Åhå! Låter grymt kul du! :D Bra jobbat! Puss

    SvaraRadera
  3. Mor: Haha, jo, jag var ju inte direkt ensam om det dock.. Men ja, det är klart att man kan ha nytta av det ^^
    Och det är inte så svårt att göra choklad i kaffemaskinen, det är bara mjölken man värmer i den du vet.
    Loa: Det är lagompagom ;)
    PUSSOCHKRAM

    SvaraRadera