onsdag 5 december 2012

Julkalender - lucka 5

Idag är det den 5:e december, och bakom den 5:e luckan av Emilys Julkalender står det En bild på dig som togs i somras.
Fast nu så hade jag ju 2 somrar i år, först i Januari, innan jag åkte hem från Australien, och sen igen i Juni, Juli, Augusti som alla normala svenskar. 


Så den första sommaren, den flyttade jag ju hem ifrån (vet inte riktigt varför, såhär i efterhand känns det ganska korkat). Men den var verkligen härlig, framför allt i slutet. Mina sista veckor i Sydney var antagligen de bästa i mitt liv. 
Så här är då en från Sydney just, tillsammans med min kompis Kristina. Vi firade jul den 25:e eftersom jag jobbade den 24:e och hon och Olivia (en annan kompis) var volontärer i Svenska Kyrkan och jobbade där med deras julfirande. Så vi körde vår egna "svenska jul" med en Sällskapsresan-temad fest. Först vid deras takterrass-pool och sedan nere i deras lägenhet men en jädrans massa folk. Det var en sommar, och jul, som jag aldrig aldrig aldrig kommer glömma.



Men sen så kom ju till slut även sommaren här hemma i Svea. Fast eftersom jag jobbade precis hela den sommaren så finns där inga bilder på mig direkt. Den enda jag kunde hitta (som dessutom råååkade vara en Loa-bild) var detta sköna foto från när vi tillbringade dagen i en tillfällig studio med att ta bilder till en portfolio till Lisa. Därav den ambitiösa frisyren. Inte den mest somriga bild man kan tänka sig, men hade inte ens en med mig iförd mina arbetskläder så den här får duga.

Emilys Julkalender
1. En bild på dig som du själv tycker om. 
2. En bild på dig hemma.
3. En bild på din bästa vän. 
4. En bild på någon du beundrar. 
5. En bild på dig som togs i somras. 
6. En bild på någon du älskar. 
7. En bild på dig när du ser ut så som du alltid skulle vilja se ut. 
8. En bild från en av de bästa kvällarna i ditt liv. 
9. En bild på ditt rum eller din lägenhet. 
10. En bild på ditt favoritdjur. 
11. En bild på något som representerar dina framtidsdrömmar. 
12. En bild på någon som du saknar. 
13. En bild på någon av dina favoritsaker. 
14. En bild på dig som du inte visste om att den togs. 
15. En bild på ett utav dina favoritcitat. 
16. En bild på dig som barn. 
17. En bild på dig som tonåring. 
18. En bild på din familj. 
19. En bild på dig från idag. 
20. En bild på din önskelista i år. 
21. En bild på dig när du är ledsen. 
22. En bild på dig när du är glad.
 23. En bild som bäst beskriver ditt humör idag. 
24. En bild från en tidigare julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar