tisdag 4 december 2012

Suger att vara vuxen

Det suger att vara vuxen. För jag tror faktiskt att jag är vuxen nu. 21 är i och för sig inte så gammalt, och jag bor faktiskt åter igen i samma rum som jag gjorde när jag var liten. Men jag jobbar på dagarna, och 21 är faktiskt ganska så gammalt också, om man jämför med typ 9 år.

Hur som helst, anledning till att det suger att vara vuxen just nu är att där är så mycket snö ute, och fastän jag vill och har lust att gå ut och åka pulka och rulla snögubbar tills jag trillar ihop av utmattning så gör jag ändå inte det. För jag är vuxen. Och sådanna infall kommer bara inte till en.
Dessutom så är det inte riktigt tillåtet (eller kul) att göra det helt ensam. Men har man en unge att göra det tillsammans med så blir det på något sätt okej.

Så jag nöjde mig med att bara göra en snölykta idag. Och det blev ju ändå fint.


Kan kanske få in lite pulkaåkning och snögubbsbyggning i helgen. Om jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar