söndag 3 april 2011

Bikini! Magi! Semester?

Jag har hitta en bikini. Äntligen. Tyvärr var det inte någon ny, rolig, billig bikini utan en ny, dyr bikini av sportmodell. Men det är en bikini så jag kan bada när jag får lust till det, alltid något. Enligt Annie finns det dock inga billiga bikinis, så det hade jag väl inte räknat med heller.
Sedan köpte jag en födelsedagspresent till Jordan också idag, ett magi-set (han lär ju knappast läsa det här). Han snackar alltid om att han är "magic" så tänkte att han skulle gilla det. Problemet jag ser i framtiden är dock att han kommer vilja testa alla sina magitricks på folk i sin närhet, med stor sannolikhet mig.

Sedan spenderade jag eftermiddagen hemma bara, på mitt rum mest. Rätt som det var när jag satt där i min säng så uppenbarade sig en liten varelse i dörröppning. Strax överfölls jag av Darcie och hon hade väldigt roligt med allt hon hittade, bland annat mina solglasögon och mitt diadem. Hann inte ta någon bild av henne förren hon rusade där ifrån igen så fick förfölja henne ut i vardagsrummet. Detta var dock det bästa jag kunde åstadkomma.


Annie upplyste mig även igår att familjen ska åka på semester, träffa släkten tror jag, i två veckor. Så jag har två veckor ledigt kring påsk och jag vet inte vad jag ska använda dem till.
Jag skulle kunna åka till Sydney och undersöka den staden, eller så skulle jag kunna åka till Nya Zeeland och titta runt där. Eller så skulle jag kanske kunna åka upp till Okinawa och hälsa på Kei och Seita. Men jag vet inte alls, är svårt när jag inte vet vad jag borde passa på att se här nere, vet inte så mycket om Australien eller Nya Zeeland.
Känner inte att jag har särskilt mycket koll just nu.

7 kommentarer:

  1. Gött att du funnit en ny bikini! Ganska bra att ha en sådan faktist ;) Söta lilla Darcie:D Spännande med semester:) Du får väl googla runt lite efter vilka saker man inte får missa att besöka i Australien. Men Sidney bör du väl åka till någon gång. Och nya zeeland också. Och Okinawa också. Svårt val. Du kanske kan gå efter hur din ekonomi ser ut just nu.. Saknar dig!! Du är bäst!!!

    SvaraRadera
  2. Min ekonomi tycker att jag borde stanna precis här och göra ingenting. Men det vill jag inte riktigt så vi får se.. Det jobbiga är ju att jag inte har någon att göra saker med, hade jag det så hade allt varit roligare, och antagligen lite enklare.
    Saknar dig med systra min<3

    SvaraRadera
  3. hallå där köp blåbär... hälsningar till dig från viktoria och nathalie- idag har vi varit i Halmstad på födelsedagsfest. Kolla gärna om svenska kyrkan har någon verksamhet där du bor, det finns ju mycket spännande som händer nu i påsk. hälsar Stig&Birgitta

    SvaraRadera
  4. Sydney tycker jag! Hade ju varit awesome (: förstår vad du menar om att göra det själv... hade jag kunnat hade jag hängt med <3 Den där andra au-pairen är inte ledigt något..? Om hon också är ledig på helgerna kanske hon iaf kan få ledigt typ en onsdag eller något så kan ni ju båda åka från onsdag till söndag. Pouss

    SvaraRadera
  5. Älskade vännen, du har verkligen många möjligheter. Det är nog lite som Sofie sa, att du får titta lite på ekonomin men samtidigt inte stirra dig blind på den. Jag skulle nog rösta för att du håller dig i Australien ett tag och försöker hitta på något där. De andra ställena hinner du nog med senare. Finns det något bibliotek i närheten? där borde det ju finnas någon "Lonely Planet" eller liknande som du kan kolla i, eller det kanske finns något som liknar en turistbyrå som skulle kunna tipsa dig om något. Du har helt rätt i att det är lättare att göra något tillsammans med någon annan men du kan säkert uppleva en hel del själv också och du kanske träffar andra svenskar, skandinaver eller turister som du kan slå dig ihop med.Jag önskar att jag hade ditt dilemma, Hela Australien för mina fötter.
    Många stora kramar från Siri

    SvaraRadera
  6. Birgitta: Hejhallå, hälsa tillbaka :) Svenska kyrkan, den finns i Sydney och Melbourne, så kan besöka den om jag åker dit :)
    Loa: Har nästan bestämt mig för Sydney redan :P Annies kompis har för övrigt precis fått en ny au pair så ska försöka lära känna henne :)
    Siri: Haha, har redan ett lånekort på biblioteket så kan gå dit och leta efter "Lonely Planet". Kan säkert hjälpa :) Önskar jag slapp något dilemma..

    Puss&Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Annika!! Va, kul att du ska få lite ledigt.
    Nu när du äntligen är i Australien måste du ju åka och titta på kängurur och koalor. Det finns ett par ställe i Brisbane: Lone Pine Koala Sanctuary, Alm Park Zoo.
    Sen finns det ju en marknad nere vid Riverside centre. (Tips från google)
    Vill du åka på dagsutfykt ska man åka ut till Moreton Island. Det finns massor att hitta på!!!
    Behöver inte bli så kostsamt, betydligt mer att se än i Hässleholm tror jag??
    Idag har vi verkligen vårväder så vi får väl passa på att njuta.
    Va kul att du har fått kontakt med en tjej, hoppas ni kan hitta på något roligt ihop.
    Ha det så bra, kram från Ylva o Kjell o Lisa o pudlar o katten o alla andra också..........

    SvaraRadera