lördag 16 april 2011

Sömnlös

Vad jag borde kunnat räkna ut var ju självklart att det skulle bli svårt och sova här på vandrarhemmet, bortskämd som jag varit med eget rum hemma hos familjen Lane. Och lite visste jag väl det. Men inte att det skulle vara exakt såhär xD
I källaren finns vandrarhemmets egna bar och där spelas musik på hög nivå tills klockan slår 3. Och då jag bor direkt på andra våningen så hörs det väl igenom byggnaden.
Sen att ens rumskamrater kommer in, tänder lampan och stökar runt en gång i timmen hela natten hjälper inte heller direkt. Sov en timme ca mellan 2 och 4. Och sen somnade jag inte egen förrens efter 6. Och sedan kunde jag inte sova längre än 11 för jag var tvungen att ge mig ut i regnet för att hitta den där Work and Travel-firman Jonna använder sig av. Tänkte förhöra mig om hur mycket det skulle kosta mig om de fixade jobb åt mig. Vi får se hur det blir, de hade stängt idag så får återvända på måndag istället.

Ikväll ska det firas Jonna 20 år, blir nog skoj så skoj. Men nu ska jag ta en varm dusch, fortfarande inte tinat ordentligt sedan min promenad i regnet.
Låter kanske fint med en promenad i regnet, men inte när det öser ner och man saknar vattentät jacka och paraflax..

Btw, min internettid tog slut igår så hann inte beskriva mina bilder i blogginlägget. Nu är det dock avklarat så ni kan ju återbesöka det om ni vill veta mer vad bilderna föreställer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar