tisdag 26 april 2011

Jobb och andra nyttigheter.

1. Jag har hittat mitt körkort. Det var i plånboken, ihopaklibbat med bankkortet xD Så ingen oro där längre.

2. Jag har fått jobb. Det bygger helt och hållet på provision så tjänar ingenting om jag inte säljer någonting. Och så är det dörrknackning. Men vad gör man inte, provisionen är ju bra i alla fall.
Men det jag ska sälja är helt enkelt någon sorts "prenumeration" på en välgörenhet. Alltså, att någon skriver upp sig och skänker pengar varje månad.
Så jag är "in training" nu, och ska vara det en vecka ungefär, tror jag. Sen ska jag förhoppningsvis börja tjäna pengar. Jag hoppas det här funkar för mig, så jag slipper oroa mig för jobb något mer.

Dock gör mina fötter ont idag, fick följa med försäljaren Katie från Somerset ut i fält igår och det är ju sjukt så mycket springande det blir! Men imorgon kan jag åtminstone få sovmorgon, vi börjar inte förrens 11.
En sak som är lite störig är att man måste klä sig i "business clothes", något som jag över huvud taget inte har i min garderob ens hemma. Dock förenklade Katie det för mig och sa att det räcker med att man ser "smart" ut. Typ välvårdad tror jag hon menar, och inte allt för vardagligt klädd. Tydligen var jeans tabu, men det gör ju inte mig någonting. Dock har jag snart, på 2 dagar, gått igenom allt som ser okej ut, vet inte vad jag ska göra sen..
Shoppa, då jag förhoppningsvis snart får råd med det!

Vad mer har jag att berätta..
I helgen var det påsk och allt. Gick på Svenska och Norska kyrkornas gudtjänst i Centennial Park, det var mysigt. Vi kom lite sent, Jonna och jag, då vi inte hittade riktigt. Men så kan det gå!
Och sedan, på kvällen, följde vi med några av Jonnas kompisar till ett choklad-cafe/makeri. De gjorde egna praliner där och de hade typ 10 sorters varm choklad.
Det var gott.

Nu ska jag öva på mitt "sales pitch", ska kunna det imorgon så kan behövas.

6 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Grattis till jobbet, lycka till!
    Tur att du hittade ditt körkort, verkar ju som om allt håller på att ordna sig, va kul!
    Ett tips om Du ska gå mycket: köp ett par riktigt bra skor det är det värt.
    Här har vi haft en fin påsk med varmt väder, har nästan lagt undan min fleece, då vet du ungefär hur varmt...
    Ha det så bra och lycka till med jobbet, håller tummarna för dig!!!
    Kram Ylva

    SvaraRadera
  2. Åh! Fint med ett jobb (: Har du någon slags grundlön då också? Känns iaf roligt att du ska sälja för en bra sak, och inte någon högljudd dammsugare ed.

    Men ska du inte alls tillbaka till familjen då? Har du alla saker med dig? Och vad ska du bo!? *förvirrad*

    Kärlek på dig gumman<3 lycka till! Vi tror på dig.

    SvaraRadera
  3. GRATtis te jobbet!! Gött götti gött gött! Underbart att höra. Jag och Nils har varit ett par dagar i Sundsvall, mycket trevlig stad. Också har dom ju ikea :P Ta hand om dig! Kramis

    SvaraRadera
  4. Hej, vad bra att du hittat ett jobb, men jag säger som Lovisa -ska du inte tillbaka till familjen då, har inte fattat riktigt? Och bostad? Det där choklad-caféet lät fint, kan du inte fixa jobb där?
    Denna vecka har Olle o jag semester, perfekt väder för det! Har klyvt 20 m ved bl a. Ikväll har vi börjat måla belysningsstolparna till ridbanan, dom kommer kanske på plats om nån vecka. Ja det finns alltid massor att hitta på! Tyvärr har jag börjat få ont i halsen så nu ska man väl bli förkyld, trodde jag skulle klara mig. Imorgon åker vi till Karlshamn för att vara med när det kommer en spekulant och ska provrida West, blir lite spännande att se.
    Berätta mer så vi fattar hur det blir med dig, blir du kvar i Sydney då?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis Annika!! Jag hållar tummarna för dig att du trivs bra med ditt dytt jobb och din jobb kamrater. Jag trivs bra, so far so good. Spara pengar och hälsa till os Okinawa, hi ha!

    SvaraRadera
  6. Men jobbar du inte i familjen nu längre?????
    Kram ewa

    SvaraRadera