tisdag 5 april 2011

Sydney alright!

Bokat. Jag åker till Sydney den 14 april kl 18:40. Annie kör mig till flygplatsen så inga problem där. Dock är det bara mina flygbiljetter som är bokade, har varken tid eller ork att boka vandrarhemmet, ska titta på det lite mer imorgon först. Men det är inte så svårt att fixa, finns otroligt många vandrarhem i Sydney så är bara att välja och vraka. Vill mest ha ett som har fått bra referenser och som ligger hyggligt centralt, de de finns många prisklasser så ordnar sig.

För övrigt så har min dag varit lugn, bara Darcie och jag, och sedan Jordan med efter skolan. En dag som de flesta. Tog lite bilder (känner mig duktig att jag kom ihåg det), till och med en i bilen påväg till affären. Och stod stilla vid rödljuset när jag tog den, så få inga idéer Mor! ;)

På tal om bilen, brände en skiva med bra musik (svensk musik, mestadels) och den spelar jag oftast i bilen. En låt som Jordan verkligen har fastnat för är Cardiac Arrest med Teddybears. Dock vet han varken att det är ett svenskt band, eller vad det är de sjunger. Han tror att det är typ Carrie needs a dress eller något, och det har han försökt övertyga mig om också.. Inte med så stor framgång kan jag ju tala om. Och sedan den svenska biten, tror inte jag ska tala om det för honom, vill inte förstöra nöjet för mig själv. För får han veta att det är en svensk skiva så får jag väl bränna en ny och påstå att den är isländsk eller något.

Notera Pippi-dockan! :D
Darcie kan för övrigt vara en liten pest i bilen ibland, då hon kränger av sig säkerhetsbältet uppeom. Har mina metoder för att motverka det, men få funkar och de flesta gör henne sur.

Ett kul ställe, bakom soffan!

Typisk lurig min..

Min anslagstavla, den blir finare och finare. Och Lisa, jag har inte förstört din fina album, bilderna trillade av, limmet funkade inte så bra på det glatta pappret ;) Ska sätta tillbaka dem när jag ska tömma anslagstavlan. Får skriva ut lite fler foton vet jag :)

Och det fortsätter att regna här, för övrigt. I detta nu som jag skriver sitter jag och lyssnar på hur det öser ner där ute. Men samtidigt vet jag att det kommer sluta regna om en liten stund, antagligen. Så har det varit hela dagen, ena stunden strålande sol, nästa ösregn. Härligt! Så det är inte så mycket bättre än hemma, förutom att när det är uppehåll här så är det oftast över 20 grader.
DET är något ni INTE har hemma!

4 kommentarer:

  1. Gött att du bokat Sidney, fina bilder! Och Nej, jag hade inte tackat nej till 20 grader just nu :) vi har dock sol idag i Umeå. Många Kramar!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat med biljettbokning!!! Kan du låna nån väska/ryggsäck av Lanes eller ska du ta din resväska? Har du kontaktat den nya au pairen än?
    Hon ser för gullig ut den där där Darcie, men en liten räv lurar nog bak örat! Låter härligt med 20 grader trots regnet. Här har det också regnat idag, inte så mycket, men det är ju bara ca 10 varmt. Vi har börjat prata om vårtecken i skolan och några har vi hittat. Den där Tysklandsvärmen de lovade förra veckan vek nog av och försvann, för hit kom den i alla fall inte!
    Ikväll har jag varit på bio och sett "Hur många lingon finns det". Den handlar om Glada Hudik-gänget och den var rolig och bra. Idag var det en lång artikel om Hanna i tidningen. Du kan gå in på nätet och läsa tror jag. Jag ska nog gå och se hennes pjäs i morgon. Ska kanske ringa Ylva och höra om hon vill gå med.
    Just nu tittar jag på "Kniven mot strupen" som är på en restaurang i Osby. Han kocken är ju inte riktigt klok, men han kanske får ordning på den restaurangen också!
    Ha det bäst! Vi hörs. Kram mor

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Har du någon kamera att fotografera med då när du är i Sydney?

    PUSS

    SvaraRadera
  4. Sofie: Få tackar nej till Sydney ;)
    Mor: Jag vet inte riktigt vad för väska jag ska ha, kan jag inte låna någon av Lanes i lagom storlek får jag helt enkelt ta min egen, fast tycker den är lite stor.
    Tina, den nya au pairen, ringde mig idag, vi ska eventuellt ses imorgon.
    Idag har det faktiskt inte regnat, får se hur det blir imorgon.
    Tror jag hittade artikeln om Hanna, den var ju bra :) Kanske var längre i tidningen dock, tyckte inte den var så lång på NS:s hemsida.
    Och vad bra att du går och ser pjäsen imorgon, släpa med dig Ylva också ja, låter bra! Hoppas där är biljetter kvar, man vet aldrig.
    Loa: Nix, har ju bara din kamera :P Vet inte om jag vågar låna Annies ens om jag får, en sak när det är ens egen jue. Men vad jag önskar att jag hade en egen kamera just nu!

    SvaraRadera