torsdag 24 mars 2011

Choklad och Home & Away

Idag har det varit torsdag och min "lediga" dag. Ledig innebär att Darcie är hos dagmamman så jag är ledig från 8 då jag lämnar henne där, tills klockan 3 när jag hämtar henne igen. Jordan har badminton efter skolan på torsdagar så honom hämtade jag inte förrens 4.
Tillbringade förmiddagen i min säng, sovandes. Inte så smart kanske då jag inte har så mycket ledig dagtid under mina vardagar, men jag hade ändå inte någon bil under dagen och jag var trött. Det blev alltså såhär och det funkade. Ska försöka göra något vettigare på måndag när jag är ledig igen.

Nu sitter jag framför tvn, kollar på Home & Away (Annies australiensiska favoritserie) och äter Dairy Milk's bubbly chocolate, mjölkchoklad med andra ord.
Ska så fort det här är slut hoppa i duschen innan jag lägger mig, dock är mina böcker slut så vet inte hur jag ska underhålla mig innan jag ska sova.. Har dock hittat biblioteket här nu så ska dit på måndag också. Så just det löser sig nog snart.

Imorgon fredag är Darcie hemma, Annie ska nog tillbaka till jobbet då dock, så är kanske ensam hemma med henne. Om inte Pete är hemma. Det är förvirrande att de är hemma såhär, det hjälper ju, men jag vet inte exakt vad de vill att jag ska göra. När jag är ensam så gör jag ju bara allt som behövs, men när de är hemma så gör de så mycket själva att jag finner mig smått handikappad. Aja, kunde väl varit värre.

I helgen vet jag inte vad som händer, frågade Annie om de hade några planer men de verkade de inte ha. Så får se vad som händer. Men nu var det duscha jag skulle. Hejhopp.

1 kommentar:

  1. Va´ bra att du hittat biblan! Men sitt nu inte bara och läs när du är ledig, du har ju kvällarna till det! Ingen rapport om örat idag, så jag förmodar att det går åt rätt håll. Här har inte heller hänt nåt särskilt så ha en ny bra dag så hörs vi imorgon. Kram mor

    SvaraRadera